Mijn huur

Hier vind je informatie over huurbetaling, huurachterstand, huurtoeslag, servicekosten, huurprijsbeleid en bewijs van inschrijving.

  • Huur betalen

    De huur betaal je vooruit. Dit betekent dat deze vóór de eerste dag van elke maand bij ons binnen moet zijn. Hier lees je hoe je de huur kunt betalen en wat er gebeurt als je de huur niet betaalt.

    Lees verder
  • Huurachterstand

    Als je eenmaal achter gaat lopen met het betalen van de huur, dan is het moeilijk om de achterstand weer weg te werken. Huurachterstand meldt AlleeWonen aan bewoners via een schriftelijke aanmaning.

    Lees verder
  • Huurtoeslag

    Als je een zelfstandige woonruimte huurt en de huurprijs hiervan is te hoog is in verhouding tot je inkomen, kom je mogelijk in aanmerking voor huurtoeslag.

    Lees verder
  • Onderhuur

    Hier lees je hoe je een verzoek tot onderhuur kunt doen.

    Lees verder
  • Samenwonen en intern doorschuiven

    Hier lees je informatie over inwoning aanvragen als je gaat samenwonen of intern wilt doorschuiven.

    Lees verder
  • Servicekosten

    Servicekosten zijn kosten die je als huurder op grond van de huurovereenkomst boven op de (kale) huurprijs betaalt.

    Lees verder
  • Huurprijsbeleid

    Ieder jaar voert AlleeWonen op 1 juli een huurverhoging door. Het ministerie VROM stelt hiervoor de richtlijnen op die door de Tweede Kamer worden vastgesteld.

    Lees verder
  • Bewijs van inschrijving

    Jaarlijks dien je een bewijs van inschrijving van je onderwijswinstelling af te geven aan AlleeWonen.

    Lees verder

Uitgelicht

Ik heb een vraag